First Flush

Myre Knudsen fra De Høje Hæle svinger pennen og anbefaler fynsk postpunk med kant

Jeg havde brugt det meste af min dag på at surfe rundt på nettet. Jeg var endt på Facebook, som man jo så ofte gør, hvis man altså, vel og mærke, har en Facebook profil. Jeg havde ikke regnet med at finde noget interessant, da jeg så med et faldt over et link, som min gode ven Anders Thode havde delt. Det var et link til en Soundcloud profil med et band fra Odense som hedder First Flush. Jeg trykkede play på afspilleren og blev blæst ned af stolen med nummeret; Danish Girl, som er det første nummer ud af 4 på Ep’en Happening.  Drengene spiller upoleret og ærlig post punk som handler om kærlighed og kærester. Man skal jo huske på at livet i provinsen, og ikke mindst i Odense, ikke altid er en dans på roser.

Eftersom jeg nu er blevet ret så glad for det her nye mystiske band, ville jeg gerne vide lidt mere om dem. Men der er ikke så mange informationer at hente på nettet omkring First Flush. Jeg fandt frem til at bandet består af 3 mand, Alexander, Jeppe og Jonathan som alle 3 er i deres teenage år. Bandet har ikke andet end et par måneder på bagen, men til trods for det indspillede de Ep’en Happening i december måned 2011 i samarbejde med Jens Benz og AF MED HOVEDET, som er et musikkollektiv fra Svendborg/København. Om Ep’en udkommer i nogen form for trykt form, vides ikke. Man kan kun krydse finger og håbe den kommer på lak så vi alle kan få den med hjem og smide den ind under nålen.

Hvis man skal sammenligne First Flush med nogle andre bands, og det skal man jo gerne i en musik anmeldelse, så er vi henne i retning af ICEAGE, MISSION OF BURMA, WIRE, GANG OF FOUR, TELEVISION PERSONALITIES, JOY DIVISION, SNARE DRUM og TELEVISION.Hvihhhhh

Drengene har et fantastisk energi niveau og alle 4 numre indeholder hver deres eget unikke udtryk. Vokalen er dyb og brussende, mens melodien skærer igennem de hurtige nedadgående guitarriffs og trommerne buldre og brager derud af i takt med bassen og skaber fuld harmoni. De sætter deres eget præg på post punk genreren og ikke bare er et nyt postpunk band. Nej, de formår at give den kant, der skal til og, som gør at de skiller sig ud fra mængden og bliver helt deres egne, godt gået siger jeg bare.

Jeg ser frem til at forhåbentlig høre mere fra First Flush i fremtiden.

Til næste gang

Myre Knudsen

3 thoughts on “First Flush

  1. Pingback: Månedens bedste koncerter – MAJ | LAPPLAND

  2. Tias

    Interessant mand – Fedt at du blogger om musik, din hjerne er en af mange jeg gerne ville have adgang til når det kommer til lydøre og undergrund ❤

    Svar

Skriv et svar

