Archers 7″

Dagens 7″ indslag er en gammel kending på Lappland. De blev nævnt for en kort bemærkning i forbindelse med et mixbånd, og nu skal de altså have opmærksomhed igen.
Der er tale om en bidsk terrier af et rockband ved navn Archers, og deres fire numre lange 7’er fra sidste år trækker tænder ud fra ende til anden.


Det sker ind imellem, at jeg bliver fortalt om et band, som tilsyneladende skulle være et af de mest oversete bands i verden. Jeg forholder mig som regel forholdsvis skeptisk til den slags udtalelser. Ikke at statistikken taler dårligt om anbefalingerne der følger med den slags kommentarer. Tværtimod. Det er nok bare noget med nogle formuleringer og en direkte vej til min skepsis.
Ikke desto mindre bliver jeg nu nødt til at hoppe på den selv samme vogn og hermed udtrykke min indebrændte undren over, at dette oplag på 200 stk skiden farvede, højst elsværdige vinyl babyer IKKE er blevet udsolgt på 1½ år. Det er intet mindre end ubegribeligt.
Det bedste fra punk, power pop og new wave – samlet på fire numre.
PUHA, den er go’! Og oven i købet det eneste stykke vinyl der på skrivende tidspunkt findes med Archers.

Disse fire herrer fra Portland, Oregon har desuden ry for at spille en gedigen koncert, hvilket jeg må nikke genkendende til efter at have set videoen som dette indlæg bliver rundet af med.

PS – der er 11 eksemplarer tilbage (!!)

Tobias

Skriv et svar

