Quagmire – Extended Condition

7″ UGE! Hvad kom først – hønen eller ægget? Jeg ved det ikke. Men min første 7″ kom før min pladespiller. Og den er go’!

 

 
I Fredericia, hvor jeg er vokset op, skete der som regel ikke en dyt. Heldigvis fandt man ud af, at det betalte sig at være lidt kreativ. Så der blev oprettet et ungdomshus med dertilhørende øvelokaler og koncertsal, og snart blev der lavet bands og arrangeret koncerter i stride strømme. Efterhånden kom der flere og flere tournerende bands fra Sverige igennem vores lille by. De stillede sig gladeligt op og spillede. Nogle gange for 50 mennesker, andre gange for 5.
Jo flere svenske bands der spillede, jo mere romantiseret et billed fik vi af den svenske scene. Der var tilsyneladende langt flere bands end i Danmark, og de virkede alle sammen meget mere afslappede og helt ligeglade med hvor meget de støjede eller hvor bred deres appel nu måtte være.
Et af mine første møder med den slags ‘ligeglade’ svenske bands var med Quagmire. De spillede en hverdagsaften, og jeg havde ingen anelse om hvem de var, så mine forventninger var altså tilsvarende ringe. Jeg var bare glad, fordi der skete et eller andet.
Ligesom med alle de andre svenske bands jeg så i den periode, lød det i mine spæde ører som om de havde opfundet den hellige gral. Jeg skyndte mig hen til merch boden, hvor det eneste der lå var en skide 7″. Den passede rigtig dårligt ind i min CD samling, men jeg købte den alligevel. Sidenhen fik jeg en pladespiller i fødselsdagsgave, som i øvrigt stadig gør det fremragende, og mit liv har aldrig været det samme.
Tak, Quagmire!

Tobias

Skriv et svar

