Mixtape vol. 3

Cassette_Desktop_by_revoltvideo2Med en weekends komme lige om hjørnet må det være på sin plads med endnu et mixtape. Med fare for at 3’eren skulle blive et flop (som det eksempelvis altid er tilfældet med film), er dette mixtapes tema glæde, den går man sjældent galt i byen med. Her betyder det blandt andet gamle kendinge og nye stammeskud. Kort sagt: En god blanding af noget, du sikkert kender og så et par jokere. God lytning!

___________________________________________

White Denim er kendt for deres ubesværede jonglering af genrer, rytmer, melodier, kompositioner og jeg skal komme efter dig. Overskuddet er enormt, og det hele flyder som det mest naturlige i verden til trods for, at der alligevel helst skal ske et fuldstændig skift fra en melodi til en anden hvert 35. sekund. White Denim fanger mig netop, fordi de så fuldstændig fejlfrit sammensætter totale modsætninger og får dem til at lyde som født for hinanden. Nummeret ‘Anvil Everything’ fra udgivelsen ‘D’ er et perfekt eksempel på drengenes talent. Dét er, hvad jeg kalder god musik – og en hulens god start på ethvert mixtape.

_________________________________________________

… Og humøret holder vi højt lidt endnu. Det gør vi med hjælp fra Knoxville, Tennesse-drengene Royal Bangs. Bandet blev først opdaget via Myspace af Patrick Carney fra The Black Keys og efter tre gange underskrifter på en pladekontrakt med Carney’s uafhængige label, Audio Eagle Records, kom første udgivelse i 2008. Det er kun blevet til to udgivelser mere efter det, og jeg må ærligt indrømme, at det er en lidt blandet fornøjelse at høre, hvad de ellers har lavet. Det smukke ved et mixtape er jo så, at de andre lidt halvlunkne numre skal du ikke tage stilling til, men bare læne dig tilbage og koncentere dig om følgende:

_________________________________________________

Tredje nummer er noget af en kending på disse fronter. Den danske duo ‘The Beardy Durfs‘ har efter en travl sommer brugt tid på at få indspillet og lavet materiale til deres nye udgivelse, som kommer senere i april på Pad & Pen. Nummeret ‘Harvey’ er første single og dermed smagsprøve på, hvad vi kan forvente af denne plade. Så hvad forventer jeg så: Støj og guitar. Ikke en halvdårlig kombination efter min mening. Jeg sidder spændt på kanten af stolen, indtil udgivelsen ankommer og indtil da, kan jeg give spænding lyd på med denne:

______________________________________________

Fra larm til noget mere low key kommer high pop på banen. Fire drenge fra Connecticut som i følgende dem selv er ‘the koolest band in the world’ (citat facebook). Ikke en helt udmyg eller elendig beskrivelse af bandet, og hvorvidt det er sandt, agter jeg ej at diskutere her, men de laver sød musik, som meget simpelt behager ens ører. Hvis nummeret ‘sparkler’ behager dit øre ligesom mit, så vil jeg opfordre dig til at springe et klik videre og downloade hele pladen ‘hip hip hooray’ her.

____________________________________________________

Nummeret ‘Maze Time’ med Gardens er for mig en gammel klassiker. Det er et nummer, jeg downloadede fra musiksiden RCRD LBL for nogle år siden, og så glemte jeg lidt at tjekke bandet ud yderligere. Men når jeg så engang imellem bare hørte musik fra mit musikbibliotek, og den kom på, blev jeg sgu ret så glad. Derfor er Gardens med i dette mixtape – it’s all about the joy.

____________________________________________________

Brasilianske Boogarins er dagens afslutning. Jeg indrømmer gerne, at det måske er det sorte får i denne flok, men det er dælme et godt nummer, og det har været på repeat på mit anlæg et par uger nu. Psykedelisk lo-fi når det er bedst!

Glædelig fredag! /Kim

One thought on “Mixtape vol. 3

Skriv et svar

