Søndags-doku: Krautrock – The Rebirth of Germany

Krautrock_The_Rebirth_of_GermanyDokumentar: Anden omgang af vores ugentlige dokumentarserie tager dig med til vesttyske industribyer under den kolde krig, hvor unge kunstnere søgte og fandt et nyt udtryk. Det er historien om krautrock. Vores ven Kasper T introducerer. God fornøjelse.

Det fedeste ved en dokumentar er, når jeg bliver så inspireret, at jeg får lyst til at vide alt om musikken og faktisk ikke kan vente med at komme i gang med at høre pladerne fra de bands, der er med i filmen.
Den følelse sad jeg med gennem hele denne glimrende BBC dokumentar om de krautrock bands, der dukkede op over hele Tyskland i perioden 1968-77.
Selvfølgelig kendte jeg Kraftwerk, men jeg har ærlig talt aldrig været klar over, at de spillede kraut i starten af deres karriere, og det var to medlemmer derfra, der startede det helt fantastiske band Neu! i begyndelsen af 70’erne. Jeg vidste heller ikke, at Can, Amon Düül og Faust kunne gå hen og blive mine nye helte.
Så du kan jo overveje at slukke din telefon, logge af facebook og bruge en lille time på at høre historien fra de musik-arbejdere, der selv var med til at skabe den.

God søndag! / Kapper T. & Lappland

Skriv et svar

