Premiere: Tvivler – Voldsom

12318124_10208230957797614_1259151216_o (1)Voldsom hedder nyeste nummer fra det danske noisepunk-firkløver Tvivler. En bombastisk, dissonant størrelse med Thomas Burø’s karakteristiske vokal og nøgne tekster i front. Voldsom er ligeledes første nummer fra EP’en Negativ Psykologi#2, der udkommer i begyndelsen af det nye år. Lyt med her.

Med medlemmer fra Lack, Children Of Fall, Ocstacles og Town Portal er Tvivler en gruppe af veltrænede rockmuskler. Og muskulaturen synes at fungere smidigt og særdeles velsynkroniseret såvel på vinyl som på en scene eller endnu bedre på gulvet i en svedende symbiose med publikum. Således også på sangen Voldsom, som kan høres ledsaget af tekst herunder.

Hvis du ønsker at leve, så lev vel min ven. Jeg ønsker dig alt godt. Vi siger på gensyn så tit, denne gang er det farvel. Hvis du ønsker at sove, så sov godt min ven. Vi ønsker dig intet ondt. Men din skam vil holde dig vågen: den vil gnave i din rod og dine grene. Vi siger på gensyn så tit, denne gang er det sgu farvel. Hvis du ønsker at lide, så lid vel min ven. Jeg skal ikke stoppe dig. Flækket grin, smadrede tænder. Der er blod på brosten. Vilkårlighedens vold og permanent ubalance som normaltilstand. Yeah, som normaltilstand.

Tvivler tager i morgen på en kort Europa tour, der afsluttes af et show herhjemme på H15 (Halmtorvet nr. 15, Vesterbro) d. 18. december.

12314749_10208230951077446_707667515_o_____________________________

Troels W Thomsen

Skriv en kommentar